15. dubna 2015

Zahrada desetiletí

Až do 10. června můžete vybírat z 18 zahrad a hlasovat pro zahradu desetiletíJe to výběr z toho nejlepšího, co se za posledních deset let v tomto oboru u nás realizovalo. 

Jestli tápete po tom, co to vlastně znamená krásná a funkční zahrada, jaká může být role zahradního architekta a o co vlastně na zahradách jde, koukněte na pár z nominovaných zahrad a uvidíte, co je možné i u nás v české kotlině. 

On je totiž občas člověk zmaten, když kouká na některé tv pořady a listuje v renomovaných časopisech, co u nás může být považováno v tomto oboru za pěkné.

Základ pro dobrou zahradu samozřejmě tvoří místo, okolí a dům, ale i zdánlivě nudná placka se může pod rukou zahradního architekta proměnit v krásnou a funkční zahradu.

Prošla jsem si všechny nominace a mám 5 favoritů. K mému výběru přidávám jen stručné vysvětlení proč se mi jednotlivé zahrady líbí a vám doporučuji přečíst si krátký popis autorů projektu, pak teprve pochopíte co je zahrada zač, pro koho byla navržena a o co v ní jde.

Můj výběr nemá žádné pořadí a protože jsem se nemohla rozhodnout, která je ta nej, dala jsem hlasy všem pěti...


Zahrada rodinného domu v Počaplech
Tahle zahrada je opravdu můj šálek kávy, moderní, jednoduchá a přitom ctí hodnoty a tradici 
má průhledy do okolí na místní kostel a uplatnily se zde hlavně domácí druhy rostlin... je tu květnatá louka i březový hájek a západní a východní terasa... co víc si přát... snad jen tam bydlet.




Mám ráda výhledy a těch je tu spoustu, vlastně z celého svažitého pozemku i střešní sukulentní zahrady. Navíc, ten dům i jeho usazení na pozemku mi připomíná vilu Tugendhat!


Zahrada může být inspirovaná třeba i malířem...




Velmi velkorysá zahrada, skoro až park, s množstvím různých tématických částí to se v Čechách moc často nevidí.







Mi evokuje staré prvorepublikové zahrady. Není nad to mít na zahradě staré stromy... a sto let starý dům...



A pro kterou zahradu hlasujete vy?























3 komentáře:

  1. Nádherný jsou všechny! Já začínám zjišťovat, že mám hodně ráda takové ty "divoké" zahrady, co si žijí svým vlastním životem :-) Nevím přesně, jak se jim říká, ale asi nejvíc mi ji připomíná ta poslední zahrada u Sněženky. Navíc staré domy i stromy můžu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. já jim říkám divoká Anglie ;-) ale bez anglického trávníku! ten já poslední dobou nemusím, radši ta louka s vysekanou cestičkou... tak už mít jen tu starou vilu, že?

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera.. Nejvíc mě baví ta "Zahrada plná her". :)

    theblueberrymoments.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře!