25. září 2014

Rostou! v kapradí...



u nás na balkóně! Houbařím ráda a i když tuhle aktivitu zaštiťující bezcílné courání se po lese a nasávání vůně jehličí miluju, letos se mi ještě na houby vyrazit nepodařilo, tak si holt houby našly cestu ke mně... v květníku pod kapradím u nás na žižkovském balkóně... kde se tam vzali spory žampiónu polního nevím, ale jsou tam. Byly. 

Než jsem je stihla pořádně vyfotit použít v kuchyni, tak podlehly zkáze, ale to nevadí, mám radost, že na našem balkóně už to prostě žije svým životem a těším se, až se mi to tam krásně podzimně vybarví! Jen škoda, že to vždycky trvá tak krátce...




6 komentářů:

  1. Jeee, ráda bych měla takhle zarostlou terasu, ale nějak nám to nejde. Moc horká. Sukulenty si ovšem sukulentily jen co je pravda, akorát už jsem je musela přeložit domů.
    A už, už, už se pomalu blíží ta chvíle, kdy si slavnostně vyberu pár Tvých nádher do ateliéru. Na tu chvíli se celá třesu už přes měsíc :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš! a já bych zase místo stinného balkónu chtěla mít slunečnou terasu se záplavami levandule, pryšců, rozchodníků borovic a travin... aspoň že ty hortenzie mi tam jdou... takže co na slunnou terasu ráda poradím, mám spoustu neuskutečněných snů ;-)

      ooo to je mi ctí! těším se na návštěvu v tom tvým veverčím doupěti, jsem strašně zvědavá!

      Vymazat
    2. Tak snad nebudeš zklamaná. Harmonie minimalistického designu utekla někde mezi desátým instalovaným plakátem a stopadesátým klubíčkem na vyšívání :))). Je to tam hodně barevné ;).

      Vymazat
    3. já si teda atelier v minimalistickém designu snad ani neumím představit! atelier musí bejt zavalenej vším možným i nemožným a musí z něj čišet inspirace a musí tam bejt útulno... takže už se těším! :-)

      Vymazat
  2. Máte moc pěkný zelený balkón.. bohužel, na ten náš "pere" sluníčko tak, že by tam všechno zašlo..jak řešíte příliš slunečního svitu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vždycky se dá vymyslet něco, co poroste, jen vybrat ty správné druhy...

      na hodně slunný balkon či terasu doporučuji třeba kombinace zakrslých borovic (pinus leucodermis vydrží hodně) s podsadbou nízkých rozchodníků a netřesků

      kombinace různých trvalek, které snáší slunce a sucho, je jich spousta... tak třeba: levandule, řebříčky, rozchodníky (r. nachový je super), slunomilné traviny (pennisetum, festuca, phalaris, calamagrostis, miscanthus) traviny navíc vypadají pěkně i když jsou přes zimu suché - stříhají se na jaře.

      a určitě přidejte (jestli plánujete sázet ještě letos, sází se napodzim) cibuloviny - tulipány, česneky, modřence, rozzáří balkon už na jaře

      Vymazat

Děkuji za komentáře!