6. června 2017

Opero


Jarní Lemarket se letos uskutečnil na dvou místech, nejen v galerii Mánes, kterou všichni dobře známe, ale i v prostorách Štencova paláce hned vedle kostela svatého Salvátora u Staroměstského náměstí. Tyhle dvě místa spojil nejen Lemarket, ale spojuje je i architekt Otakar Novotný, který tyto dvě budovy navrhl.

Strašně ráda objevuju nová místa, která mají genia loci a to Štencův palác rozhodně má, navíc je to prostor částečně industriální a to mě tedy samozřejmě dostává nejvíc...



Už na první pohled z ulice zaujme fasáda z režných červených neomítnutých cihel, která je inspirovaná nizozemskou architekturou a  kontrastuje s přezdobenými fasádami okolních budov. Celý komplex postavený roku 1909 - 11 je pojat ve stylu geometrické secese a spojuje v sobě dvě funkce - obytnou a průmyslovou. Původně tu byly jak byty pro rodinu podnikatele Štence, tak fotoateliér a v zadní části hala grafického závodu s nádhernou prosklenou stěnou do venkovního atria. 

Zbožňuju porovnávací fotky kdysi vs. dnes, vzbuzuje to ve mně nostalgické pocity a tady se mi podařilo dohledat:

původní grafický závod pana Štence (cca 1915)
současný coworkingový prostor Opero

Celý komplex Štencova paláce je úžasně zachovalý, velmi precizně a stylově zrekonstuovaný a v současné době se tu nachází coworkingové centrum Opero. Je možné si zde pronajmout nejen pracovní stůl, ale i celý prostor ke konání různých akcí, třeba jako byl Lemarket. No, tak tady by se to teda pracovalo...


Letos jsem se Lemarketu nezúčastnila jako prodejce, ale pouze jsem byla oslovena Elenou, jestli bych neudělala do haly Opera nějakou květinovou výzdobu... do takových prostor je to pro mě pocta, takže jsem velmi ráda souhlasila a zavěsila několik kokedam do okna...

musím tedy přiznat, že industriální prostory mají i svoje nevýhody, na tak vysokém žebříku jsem snad nikdy nestála a po zádech mi teda tekl pot, když jsem v jedné ruce s kokedamou, v druhé se špulkou provázku a s nůžkami v zubech balancovala 3 metry nad zemí, ale podařilo se







Pokud budete mít někdy možnost Štencův palác při nějaké příležitosti navštívit, určitě neváhejte, nebudete zklamaní!

Foto: Lemarket, Zahrada na niti, Bára Perglová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře!