13. května 2015

V zemi tisíce krajin

Čekala jsem jen vyprahlou zem, poušť, polopoušť, step, písek a kamení a tak moje oči žasly. 
Maroko je úplně jiný než jsem si ho představovala. Možná, že kdybychom ho navštívili na podzim, kdy letní slunce a teploty nad 40°C udělají svoje, bylo by blíže mojí představě, ale v dubnu, kdy je v Maroku jaro, kvetou nejenom hory, nejenom stepi, ale i poušť...

Maroko je zemí tisíce krajin a v tomhle prvním marockém příspěvku, bych vám ráda zlomek z toho tisíce ukázala, pojďte se mnou na výlet do matky Afriky...







Kasba Tadla




podhůří Atlasu







Vysoký Atlas v pozadí







oáza Douira 

železitý pramen na poušti


Erfoud


Erg-Chebbi, Sahara




většina Sahary v Maroku je kamenitá poušť 

to není fata morgana, to je pravý jezero na poušti!


cestou do Ouarzazate




marocké silnice jsou lepší než ty české...

granátové jablko



oáza De Fint u Ouarzazate

Ait Ben Haddou







Marrakesh

Toubkal National Park

v pozadí Jebel Toubkal, nejvyšší hora Atlasu a severní Afriky


na vrcholu Toubkalu




Aroumd

Essaoiura














Pro jasnou představu geografického původu krajin... naše cesta vedla z Kasablanky podle hodinových ručiček, zhruba v půlce, na hranici s Alžírskem jsme podnikli třídenní výlet do pouště Erg-Chebbi, odbočka z Marakéše na jih je výstup na Jamel Tubkal, město Essaouira na pobřeží a její pláže.

Co všechno jsme v Maroku podnikali vám povím v dalším příspěvku.

7 komentářů:

  1. Úžasná krajinná rozmanitost, to bych taky nečekala. Moc pěkné!

    OdpovědětVymazat
  2. Lenko, máš překrásný fotky. A moc bych se tam chtěla podívat. Není to daleko, žeano... Tak třeba to nebude trvat dlouho a omrknem to tam. Vypadá to přenádherně. Těším se, až mi o tom povyprávíš osobně.
    Byla jsem kdysi na jaře v Izraeli a Jordánsku. Tolik zelený to tam nebylo, ale stejně to bylo moc krásný. Poušť byla barevná a to mě vzalo za srdce.

    OdpovědětVymazat
  3. Díky, Myyno! ono je to jednoduchý, když můžeš namířit foťák prakticky kamkoliv ;-)

    Jinak se chystáme co nejdřív znova, jsem se do Maroka úplně zamilovala, jen teda podruhý vynecháme Wizz Air... a s Izraelem mám taky vlastně celkem čerstvé srovnání, byli jsme tam minulý rok touhle dobou a co se týká zeleně, tak je to nesrovnatelné, krom Golandských výšin, tedy...

    Těším se až povyprávíme!

    OdpovědětVymazat
  4. Ježkovi voči to je taková nádhera! Koukám na mobilu a budu si to muset dat ještě jednou na monitoru!

    OdpovědětVymazat
  5. Díky moc!
    Fotky jsou pěkný, mám ráda přesně takový kompozice!
    Některý jsou k sežrání.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře!